Förvirrad

Hmm... I dag vet jag inte vad jag vill, jag skulle vilja va med en kompis, men har inte frågat henne än, därför att jag vill åka till stallet och rida älsklingen, men vet inte vart jag ska rida i så fall. Kommer inte syrran hem efter lunch så kan jag inte rida ut i skogen och att rida i den blöta hala padocken känner jag inte för, visserligen jag har ju köpt nya gräsbroddar nu till våren, men jag vill inte stå och sätta på dem i dag.
Därför vill jag rida ut i skogen, det är en grusväg som är precis lagom att galoppera på, och älsk har inte fått sträcka ut i galoppen på över 2 månader nu bara för man inte kunnat rida där innan.
Men om jag är själv får jag inte rida dit :S och jag kan inte be någon kompis förlja med och rida hästen syrran rider heller, för den hästen tillåter i princip bara min syster att rida henne -.- och älsk har inte blivit riden på en vecka bara longerad en gång :S
Det är lite surt, jag vet inte hur jag ska göra, jag vill inte försumma den tid med min älsk jag har, och jag vill ändå kunna va med nogon kompis ibland :S


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Väldigt kul att du känner att du lär dig utav att läsa min blogg. :) Det där angående att driva tills hästen går fram å sedan sluta driva, och sedan om hästen saktar av så driver man igen, de håller jag inte med om, utan min teori är att man redan innan hästen har brytit av så ska man ha varit där med skänkeln så den inte bryter av alls om den inte ska det. Försök att driva, men man måste också kunna möta upp med handen så det inte bara blir massa spring framåt. Det bästa är ju om man kan rida för en tränare. Man kan ju göra som så att om man inte har så myk pengar att lägga på träningar, så ta en träning, gå hem, träna på de ni lärt er, och sen kanske man rider träning igen efter några veckor. De behöver inte va varje vecka. :)

2010-04-24 @ 11:29:16
URL: http://jenkanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0