Sötaste snällaste och raraste

Ska se om jag inte kan ta och åka till min älsk, för nu har hon ftt gå på bete i över 2 månader, tycker hennes vila är slut nu, nu ska hon sättas igång igen, och jag ska KÄMPA för att kunna rida henne igen, jag kan rida henne, men finns så mkt jag vill göra från marken med henne.
Ska fråga ägaren om jag nte kan få lov att sätta upp en liten rundkorall och träna henne i.

Vad är då en korall?

Det är som en inhängnad, fast den är HELT rund, ca 10-15meter i diameter lite beroende på vad för storlek på häst man har tänkt träna där inne.
Det gör att det är lätare att träna löst där inne, och ger en massa possetiva saker.
Fungerar även om man inte vill longera med en lina utn helt löst, då är det kanon, en bra början till löslongering i fall man vill göra det i en padock sedan.
Givetvis kan man löslongera i en padock från början också, men det är så lätt att de bryter koncentrationen i början då, när de har så mycket annat att röra sig på.

Bara för jag gillar denna bilden på älsk och mig<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0