Dulúth frá Gröf <3

ÄNTERLIGE!

Mamma sa i dag att jag kanske skulle kunna få vara hos min älskade Dulúth några dagar i veckan i stället för att hjälpa syrran med Zorro, eftersom allt jag gör där är mocka, fodra och soppa varje dag. Har ridit han 4ggr sen han kom i sommras. Men han är tyvärr inte min typ av häst även om han är helt underbar.

Men Dulúth henne kommer jag bättre överens med och ALLT.

Har dock inte vart hos henne på EVIGHETER, så jag ska i så fall vara där 3 dar i veckan och så sätta igång henne lite smått, dock inga promenader i skogen när jag går bredvid, det är en älg familj på en ko och två kalvar där som springer runt just där vid, sen är det fler älgar. Tyvärr vill jag ju inte möta dem i skogen när jag leder henne.
Det kommer i stället bli arbete i padocken då jag står på marken, och vi ska träna kontakten mellan oss, och på att förstå varandra. Helt enkelt börja om där ifrån där vi slutade, friska upp allt.

Är så happy nu så det är inte sant, för jag ÄLSKAR min ögonsten över ALLT annat även om jag inte äger henne.
Men hon är ändå helt JÄVLA UNDERBAR! Ett liv utan henne skulle vara svårt, vist jag hade andra favorit hästar innan, men det har aldrig varit någon jag tyckt om lika mkt som jag ycker om henne! hon är något speciellt, något jag älskar!
<3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh underbart med hästar. :)

Om du vill se hur min häst ser ut så klicka på http://spesiell.devote.se/archive/618648/2010/11 och skrolla ner lite så finns en bild, så himla fin. :)

2010-12-23 @ 02:25:23
URL: httphttp://spesiell.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0