Rammla INTE!

Var uppe i stallet i dag vid 14-tiden och fixade alt där.

Sen skule jag få rida Zorro i dag i padocken och låta han pullsa i snön, i skritt då.
Allt väl så långt och det går helt okej, men jag ville ha med hans bak lite mer. Jag är helt värdelös på att rida en häst i form, hur jag änd försöker.
Tänkte i vilket fall om jag går ut på vägen som går från stallet till padocken och sen går jag upp till stallet travar sen ner mot padocken och skrittar sen travar en bit till coh sen skritt igen och så, bara för han ska komma in lite mer då.

I dag när jag red han då, har inte gjort det så många ggr, han lyssnade på bettet och på skänklarna och stannade när jag bad han och så. Men när jag vände mot stallet igen och skrittade då, då körde han ner huvudet och tog bettet helt enkelt sen bara bar det iväg och jag sitter där, och för en gångs skull så sitter jag helt stilla i sadeln, jag bara svär åt honnom, sammtidigt som jag gör en MASSA halvhalter för att försöka få upp honom, men inget ville fungera.

Min syster hörde oss och ställde sig ivägen och smart om hon är skulle ta tag i tygeln när jag kom där, då vängde Zorro av lite och saktade även ner en aning, sen hoppade han över en säkert MINST 70cm hög snöhög, och jag sin inte är något bra på det med hoppning förlorade då lite greppet om hur jag hade mina ben, och då när han hoppade över nästa hög ut på vägen mot stallet igen damp jag rätt i backen och landade på svanskotan, INTE mysigt om jag säger så.

Satte mig i alla fall på alla fyra och såg att syrran höll i Zorro, och jag sitter där på marken och bara svär och är allmänt förbannad just då, men sen reser jag mig upp, svär lite till åt honnom, sen kommer "Men din galopp var ju ganska mjuk och lätt att sitta i i alla fall" efter det ett As garv!

Vi leder han upp till stallet för att ha en pall jag hoppar upp igen och sen får syrran leda mig ner till där jag vände han innan han stack, och sen leda mig tilbaka, för han vlle ju springa mera den busen!

Jag kan LOVA det märks inte att han snart är 23 år gamal, för han beter sig inte som en gammal häst, snarare mer som en trottsig häst som tror han är störst och vackrast.

Men i stallet sen när vi kom in ställde jag han för att plocka av grejerna, men han stannade inte när jag bad han han fick 2 chanser, då blev jag förbannad, backade tillbaka och han gick fram igen och fick en snärt på bogen (Nej skulle inte kalla det slag jag nuddade han bara) och sen stod han stilla där jag ställt han och såg nästan lite ursäktande ut, haha!

(Inga bilder för min dator har sne ryck och vill inte ladda upp bilder längre :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0