Underbart när det går bra<33

Red i dag och jag bara älskar när det går bra jag red helt sj eftersom jag och min syster bara är i vägen för varandra hela tiden och så vågar jag inte rida med henne när hon ska börja springa för då vill inte hennes häst alltid stanna för hon typ låser halsen och snor bettet för henne men om hon e själv så går hon också bättre xD men jag la upp prgrammet så att jag tänkte göra mkt "mjukgörande" typ så rätt mkt volter lite serpentiner och skänkelvikningar xD sen så försökte jag slipa på hennes bakdelsvändningar också xD och att lyssna på sänkel när man ger den en gång så man slipper ge samma skänkel flera ggr innan hon gör det man ber om xD men det gick väldigt bra ^^ travade henne också ^^ och bara ett varv tölt i padocken i dag eftersom jag tränar mest trav med henne just nu och kort galopp xD men det gick :D<33 eftersom jag värmde upp i skogen så travade jag på en raksträcka där ^^ det är lättare på raka spår men jag försöker även på böjda spår även om hon helst bryter till tölt då men det är bara att kämpa på xD haha men e mkt näjd ändå även om allt inte va perfekt så går ridningen mkt bättre när jag e själv inte helt sj då assa finns ju folk i fall det skulle hända något men det finns ingen som stör inne på ridbanan xD i morgon ska jag ut och longera henne tror jag xD men då travar hon bara och skrittaro ch galopperar det e ju böjt spår så det är ju bra men det ska gå när man rider också xD ska se omjagi nte longerar medans min sysster får sitta på henne xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0