Förlåt

Dålig uppdatering av mig :(

Var i stallet i dag på kvällen i vart fall. syrran red lite i padocken, som vanligt tyvärr, men i morgon har jag tvingat henne att ta en skritt tur i skogen, för han kommer hara padocken annars. men efter hon ridit en stund så hoppade jag upp i 10 min för alla tjatar så fett mkt på mig att jag ska rida han och nu har jag gjort det, ska jag vara ärlig, jag ÄLSKADE att rida han, hans gång var mjuk lätt att följa och allt!
Han lyssnade så lätt på frammåtdrivande skänkel, dock lite för bra ibland så blev lite dumt när man skulle svänga med sitsen då började han trava när man försökte tryka ut han så han inte gick in till mitten. Fickkläm på det sedan.
Sen travade jag han lite, vist han e stark ch man får se till att hålla igen han en del, men det gick rätt bra^^
Men ni kommer inte få se några bilder på det, har bara tagit så jag har bevis för farmor att jag har ridit han, men ni får inte se för sadeln är för liten för mig, och det gör att jag sitter helt fel och han svankar och allt ser så fult ut och jag en stor fet jävla klump uppe på hans rygg, ne det går bara inte.
Syrran sa åt mig att pröva galoppera han, jag tog 3 galoppsprång, sen sa jag sopp, för sadeln är ju för liten så jag kunde inte sitta ned och inte stå upp heller så jag spände mig i stället och då blir det bara fel allt ihoppa.

Bilder från när syrran red är inte säkert att det kommer, får se.

Bild från igår jag ändrade lite på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0