Sötaste bästaste och svartaste sötisen!

Stallet i dag med syster var kul, fick bättre bilder på en häst än vad jag fått på länge, även om jag förstörde dem lite i redigeringen:P
Ägaren till stallet och travaren och fjordingen, han förljde med ut på sin travare på en sväng i skogen med min syster, jag gick efter dem, bra att röra på sig!
Efter det gick min syster ner på åkern nedanför stallet, och jobbade lite på att "lära" sig hans "knappar", när hon började jobba han lite så blev han, för första gången sen hon började rida han, trotsig, och busade lite med henne.
Att han busade syntes väl, öronen rätt fram, samt blicken va busig.

Han ställde sig hoppa på stället typ, och gick runt, men syrran drev frammåt och frammåt, till sist gav han med sig, och verkade ändå väldigt nöjd med att han testat henne lite.

Han går oftare i form nu än innan, dock skjuter han ofta ut höger bog när man går i vänster varv och sen vänster bog i höger varv, när han vill smita.
Men för att bara ridit han i drygt 4 veckor så tycker jag de hittat arandra någorlunda, även om det är en bit kvar innan hon skulle kunna rida han riktigt bra.

Får se hur det blir nästa år, eller om hon får ha kvar han i vinter för farmor och farfar eller inte. Men hoppas! För vi har gratis stallplats, vi har hjälpt till att köra in massa hö i det stallet där min älskling Dulúth står, så hon får gratis hö där ifrån, och det andra fodret är inte så dyrt, och det får hon hjälp att betala av en som hon hjälper en del. så allt är ju löst på pengafronten i alla fall^^
Det hänger bara på farmor och farfar att vi får ha han i vinter också<3

En bild från i dag, har många fler men min dator vill inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0