Upp och hoppa!

La mig lite sent i går kväll, och pappa kommer redan vid kl 9 på morgonen ch gnäller om att jag sovit för länge, haha!
Me gick upp vid 10 i alla fall.

Ska strax laga lunch till pappa och mig, då syrran och mamma drog till stan.

Ikväll blir det att förla med syster till stallet, och så ska hon rida Zorro. Jag tycker hon borde rida lite mer i skogen, men hon föredrar att rida runt på en åker, men det är bara för det är lite blött ute och i skogen är det massa backar som är rätt hala, på den vinkeln förstår jag henne, men zorro kanske inte tycker att köra dressyr varje gång är det roligaste. Även om det är det han är mest utbildad i.

Kanske ska se om hon inte kan rida över kavalettibommar i dag, dock har vi bara ett par sockerbitar så blir ju bara en kavaletti.

På onsdag ska Zorro flyttas till ett annat stall i vart fall :D tror han kommer trivas där bättre :D finns mycket mer möjlighet till varierad träning där. och stallet är drygt 10m i tag och nu där han är är det så lågt att man bara får ha shettisar där inne, så de hästar som går där på vintern har lösdrift.

Syrran och Zorro :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0