varmt, och varmare blir det!

Det är väldigt varmt i dag, det är ju rätt gött, om man ska bada i polen som jag ska, för då är inte polen så kall.

Har även hunnit va med i stallet och kollet på när Syrran red Zorro, Emeline red Abbe och hennes lillasyster red Lotta.
Det började super de red en runda i skogen, jag och Mic gick bakom. Senare kom vi ut ovanför stallet, drygt 15 min senare.
De red ned på åkern och började trava runt där och göra rätt mycket volter. emelines lillasyster hade med sig sin kamera och ville att Mic skulle ta kort, men hon hade glömt sätta i minneskortet, det va hemma. Så jag skulle springa upp till stallet och hämta min kamera i stället, och när jag har 20m kvar till stallet kollar jag ut på åkern där de rider och just då rider Emelins syrra upp bredvid och lite nära Emeline, och sammtidigt blir Abbe biten av en blinning, och bockar till, och sen ser han att Lotta är för nära och sparkar mot henne, såg inte om han träffade, och hon börjar boka runt hon också, och Emelines lillasyster hon flyger över Lottas huvut, och bara någon sekund senare kan inte Emeline hålla sig kvar på abbe som bockar och har sig hellet så hon landar på såret hon har på armbådgen, som hon fick när hon och jag krockade.
De reser sig och verkar inte slagit sig, och Lotta och Abbe är helt galna och galopperar RUNT RUNT RUNT på åkern, Lotta har fastnat med benet i tyglarna, men det gick ändå.
De springer runt rätt länge, jag springer in i stallet, och Åke som äger Abbe och Lotta märker inget fast han står vid stallet och kan se det, och jag ropparo ch roppar, men han hör inte för han tvättar bilen. Sen änterligen vänder han sig om och jag bara, de åkte av, och han ser hur de springer på åkern.
Han säger jag ska hämta en hink med lite mat i så det skramlar bara, när jag kommer ut med det ser jag hur Abbe kommer i full kareta mot stallet, jag ut med armarna så han stannar och inte springer in, skramlar med hinken, och han tvärnitar, jag, Ducktig kille, så fick han en godisbit för han stannade fast han var helt uppspelt. Efter han kommer Lotta och stannar bakom han, och sen är allt Chill igen, de hoppar upp och skrittar av dem.

Varken Lotta eller Abbe har nog springit så mycket på typ över ett år. Lotta blev helt lugn så fort hon va fångad, men Abbe som Emeline hoppade upp på igen, han spände sig och allt, hon satt en stund på han och Åke höll i han för säkerhets skull, sen hoppade alla av och ledde dem lite tils de blev lugna allihopp.

I stallet fick de lite gotte, sen svabbades de svettiga hästarna av, och de fick gå ut i hagen igen.
I morgon ska de vila, men på tisdag ska de nog ridas igen, kanske inte Abbe och Lotta, det betor på om Emeline och hennes syster kan komma eller inte.

Zorro (svart) Lotta (black) Abbe (brun)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0