Förbannad, för i HELVETE!

Nu blier jag fan FÖRBANNAD på ägarna till min älskling<3

Jag va och red henne i dag, och så kom jag tillbaka och så kommer en av ägarna och så frågar hon var jag red i dag, jag sa att jag hade vart och klättrat henne.
Då säger ägaren, "Jag tycker inte du borde klättra henne, jag tycker synd om henne då."

Men va fan, det va SÅ nära SÅ jävle nära att jag ställde mig och skällde på henne.
För de har sagt att vi inte får ha tränare, de vill inte att vi rider över bommar, hon tycker jag inte borde rida henne på en volt och försöka jobba ner henne och sånt.

Assa jag kan inte rida henne i form om jag inte får gå på en volt, vi har inte kommit så långt så jag kan få henne i form bra än! Jag komlpiterar då med lite klättring. Och för att klara av att senare lyckas jobba henne i rätt form så vill jag ha en tränare.
Jag får ju inte ha något av det, jag får inte ens träna henne lös i padocken!

Och jag har köpt ett flugmedel för nästan 300kr och så kom de och sa att jag inte får lägga på det :O De sa att det är dåligt för dem, men min älsk hon kliar sig så på grund av alla jävla knott och mygg och all skit, och det anda myggmedlet som jag hade innan, det fungerade inte och så va det mycket mer farligt för dem, men det fick jag lägga på dem :O

Jag har sån go lust att sluta rida där och lämna dem och inte ha med dem att göra och sen ta med mig ALLA mina saker där i från, och allt är mitt utom sadeln och islandstränset, alltså alla borstar och allt e mitt eller min systers, jo de har köpt en borste och de gav mig pengar för det dyra myggmedlet, det kostade nästan 300kr coh jag fick 100kr

Jag är bara så FÖRBANNAD på dem, hur kan de bara göra så, vist de kan få ha dem för sig själva, men jag LOVAR att ett efter ett halvår så kommer de inte ens kunna hämta dem i hagen, de kan knappt det nu ens! De är skiträdda för dem, och de köptehästarna bara för jag och syrran skulle få rida, men vi vill inte bara stta och åka häst så som vi ofta måte göra nu, vi vill RIDA hästen.
Det är inte bara att hoppa upp och säga att man rider hästen, sitter man och inte gör något så ÅKER man häst, då menar jag att man rider med sitsen och allt det när man rider hästen och så får man den att gå bra, åka häst då sitter man helt passiv och tror att hästen ska svänga bra bara man drar i tyglen och det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0