100312

Jag har inte skrivit på ett tag.
Tänkte jag skulle skriva om pälsglans.
Jag tycker pälsglans är en väldigt bra sak, som fungerar så superbra när man håller på med hästar.
Min älsk hon har en väldigt tjock svans och jag har ett H*****E att borsta ut den, och jag kan inte borsta den varje dag bara för då blir den så sliten.
Men sprejar jag först in svansen med pälsglans och väntar några sekunder och sen borstar, då går det väldigt lätt och få ut allt tagel som har korvat i hopp sig, och den håller sig utborstad mycket längre, och då slipper jag att borsta den lika ofta och då räcker det med att jag drar fingret igenom den och plockar bort skräpet i den.
Men kom ihåg bortsa INTE hästens man och svans med en piggborste, det sliter onödigt mycket, jag tycker även mankam sliter, så en rotborste i naturmatrial tycker jag sliter minst ^^
OBS! Du kan även borsta ut manen på detta vis :D






Bild hämtad från: http://www.agerstaridshop.nu/images/leovet_tangle_free_palsglans_750ml.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0