dagens ridpass

Blev galopp banan i skogen i dag ^^ minälsk va duktig :D nästan, hon vägrade göra sidföre, men berodde nog mest på mig.
Först skrittade vi banan och kollade så det gick, så det inte fanns något de kunde skada sig på, gick tillbaka och gjorde tempoväxlingar i tölt, skritt tillbaka sen galopp, rava/tölta halväg tillbaka sen skritta, sen vända och ta galopp, sen tölta tillbaka, sen skritta, sen så tog jag en lite längre sträcka med trav, eftersom hon travar så bra i skogen och inte i padocken, bäst att utnyttja skogen för det då :P
Sen va det dax att bege sig hemmåt, och även om älsk sprungit i dag, så va hon inte ens svett ^^ hon brukar bli det, gött att hon inte blev det.

Hon har kliat sig massa i baken, så tog och tvättade där och kollade så det inte fanns något där, och sammtidigt tvättade jag svansen^^ som blev super bra :D och tacken för det va att hon rullade sig -.- men jag hade pälsglans i efter den torkat, så jag gick bara och borstade bort smutsen, för hon va lite fuktig i svansen än och inte så kul när det torkar med smuts i, men blev sjukt bra :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Tävlingen var i Orsa :)

2010-05-02 @ 22:28:38
URL: http://essberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0