Men SHIT!

Assa jag vet ärligt inte vad jag ska säga.
Jag och min syster åker ut till min farmor i dag och lite så för det skulle skrivas lite papper ch sådant nu sedan fafar gick bort.

Vi kommer dit och sen skulle jag syrran och vår kusin gå ut och packa lite hö som vi har fått för att ha till Sorro som vi lånade av farmor och farfar över sommaren då. Men innan vi går ut ber farmor oss att komma in från hallen igen, och sen ger hon oss var sin lapp, och på min och min systers lapp står det att vi har fått Sorro, och min kusin fick lite annat då.
Tydligen hade min farmor och farfar kommit överens om att om det skulle hända något skulle vi f behålla Sorro.

Men ärligt det känns lite skumt, för fodervärd tycker jag låter bättre, hästägare låter inte bra i mina öron inte som att jag ska va det i alla fall :/

Men givetvis var både jag och min syster väldigt grada för det, vi bara hoppas på att det inte är något farligt med Sorro nu eftersom han haltar när han ska trava, troligt är det något med hoven då en sko rök och sen blev påslagen sedan kollade en hovslagare på det och slog i 2 sömmar till och efter det började han hata stackaren :/ så vi hoppas det inte är något farligt, en annan hovis den vi brukar ha kommer i morgon och ska kolla på honnom.

För övrigt, om han blir bra så tänker jag fan börja träna dressyr med honnom och rida ut mer med han i skogen, dels för han behöver det, och dels för att jag så sällan rider stor häst. Isisar i all den ära, men stora hästar är så mysiga ibland också<3



Kommentarer
Postat av: Dj_Dojjan

Hihi... lilla Lina... Det är ju kul att vara hästägare och tror du inte att hovisen slog någon av den spikar fel eller något, för min hovis gjorde ju det på Zobbe, hon råkade slå en så den böjde sig innåt och fick tag i en blodåder eller något, så han fick en hovblödning... Tror inte det är något större fel på Zorro och nu kan ju Lisa få sin lilla dröm uppfylld och börja tävla lite smått me han kanske, fast hon kanske inte vill tävla jaja... hihi det är ändå ett stort GRATTIS <3

2010-11-01 @ 00:11:13
Postat av: sandra nensen

Grattis till hästen, även om de kunde vart under lite roligare förhållanden.

Han kanske har fått en hovböld.

2010-11-01 @ 10:07:29
URL: http://sandranensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0