Skoldagen!

I skolan i dag så var det inga normala lektioner. Hela dagen handlade om alkohol, narkotika och tobak, Det mesta viste jag redan, men assa man kan ha rätt kul åt det ändå när en polis spelade full, HAHA assa hon borde bli skådespelare eller något ju:P
Vi fick lyssna på föredrag om vart man ska vända sig i fall man har problem hemma med alkohol, altså i fall en förälder dricker eller något, sen handlade det om något mer jag förträngde rätt fort.

På en annan station fick vi se en film om alkohol missbruk.
På ett annat ställe fick vi veta en hel MASSA om tobak och hur det skadar en och vart det finns tobak, som i ciggaretter, snus, vattenpipor, tuggtobak och sådant.
På våran sista station var vi hos en polis och snackade om ännu mer alkohol och lite om droger, och att alkohol är en drog, bara att den är laglig efter man fyllt 18år. Sen visade hon hur man såg att någon var full vad som hände med en och massa, fett kul var det.

I matsalen i dag satt vi mellan 7-11 personer från klasen vid ett bord och hade rätt kul, och sen helt plötsligt börjar de två bredvid mig ha matkrig med varandra, assa HAHA! Hur kul kan vi ha!!! OFATTBART!<3

Vi slutade vid kvart i 3, morsan hämtade oss och sen blev det stallet, men det är en annan historia:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0