Att köpa en dyr ridväst eller inte? Det är frågan?

Var på Charlies i  dag köpte ett par nya ridbyxor, så nu har jag 2 hela ridbyxor (snart).

Var även och prövade en rid väst som var beställd, som jag skulle prova. Givetvis passade den inte då mina höfter var i vägen så den kom inte ner v axlarna, och då kommer den inte ha den bra efekten i fall jag skulle ramla av.
Men hade tur ändå, den västen jag prövade var en XL och rutad, men hittade en som dock inte var rutad (jag vill ha ritad) men den var i storlek M och den passade! och satt bra, och kom ner så mycket mer vid axlarna och allt.

Dock den västen som passade är la inte den mamma vill köpa, men det kommer troligast bli den ändå.
Saken är att den som inte passade kostar 990kr (tror jag det var) och den som passade mig den kostar ca 1450kr.
Men jag måste ha en ny väst, då min gamla rid väst, är för stor i axlarna och allmänt stor, förutom runt magen då, men ÖVERALLT annars är den för stor, och det gör även att den är mer i vägen och stör mig än att hjälpa mig i fall jag skulle rammla av eller liknande.

Jag har visserligen börjat rida utan väst nu, då det känns bättre. Fast bättre känns det inte, det känns bara som om jag blir lite fegare utan den, men på samma gång känner man sig lite friare, och det är lättare att koncentrera sig på att sitta rakt och få bak axlarna, för västen jag har än så länge gör att jag inte kan få bak mina axlar riktigt, den är i vägen helt enkelt.

OBS! kom på en sak som hjälper mot förkylning, energidrika typ monster har en som är gul med juice i, super god och gör en piggare, man känner sig bättre. Dock är det ju massa skit i som inte är bra. men hjälper gör det:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0