..

Stallet i dag, bettet passade :D hon kunde haft 0,5cm mindre, men det fungerar bättre än det förra :D
Syrran red 15 min barbacka i padocken på henne, sen ville hon inte mer då släppte jag henne i padocken, och SHIT va hon satte av i galopp och bara fräste, har nog aldrig sett henne va så frammåt och verkligen vilja springa så som hon gjorde på långsidorna i dag! Underbara ponny, sprejade på pälsglansen innan de red också, tänkte jag skulle reda ut svansen efter de ritid, vi kommer in jag ställer henne i boxaen och assa hennes svans är fett tjock och den va ganska trasslig, men nu när vi kom in drog jag några tag med fingrarna igenom och den var knappt tovig :O det var riktigt nice assa.

Vi åkte sedan upp till Zorro så red syrran han en sväng i padocken där och hoppade han lite, och han har inte vart riden på 3 dagar så han var lite frammåt om man säger så, men han rusade ändå inte på hindren så som han brukar göra hon fick han att sakta ner innan hindret, även om det kanske gick lite fort efter hindret i stället sen HAHA!
I morgon får det kanske bli intervallträning för Zorro på åkern om han håller sig i skinnet vill säga. Annars får hon la värma upp han i padocken, för han sticker på en åker, men driver man han när han drar i väg kan hon sedan få bukt på han, men skrittar man för länge sen tycker han och man inte hittar på något så sticker han iväg igen, så det gäller att han MÅSTE göra något han tycker är kul medans han skrittar.
Han förstår inte vitsen med att skritta riktigt xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0