Vad ska man kalla det?

har inte den blekaste om vad man ska kalla en dag som denna!?

Tråkar hemma, mamma, moster, mosters kille och pappa är istan kommer hem till middag.
Det finns inte så mycket som man kan göra känns det som, eftersom jag och syrran är hemma och har hand om hundarna och katterna, samt att jag ska laga maten tills de kommer hem.

Hade så fruktansvärt viljat åka till stallet, men nu är det så här jag äger inga regnbyxor, och det regnar stup i kvarten. Ska i vilket fall be mamma köra mig till älsk ikväll så ska jag borsta henne reda ut svansen och manen, och allmänt kolla igenom henne helt enkelt, om det finns tid ska jag longera henne en sväng. Hon har blivit duktigare och duktigare på det, jag longerar ju aldrig med inspänningar eller något, så hon går ju inte i form eller något, för tillfället är det mest för hon ska få röra på sig lite, och för jag ska lära mig använda mitt kroppspråk rätt!
Det går ju mycket bättre nu som sagt, för säger jag enbart whooo!! sänker hon farten och sammtidigt sänker jag handen med repet i lite, medans om jag säger proooo! och sänker handen lite extra betyder det att hon ska stanna, och när jag sedan kallar på henne får hon komma in till mig. Det med att hon inte får komma för än jag kallar på henne fungerar inte helt än, men det kommer.

Ska pröva den nya pälsglansen jag köpt, det var något tyskt, men läste lite på den och det verkar bra, sen luktar den bra också!

Och nu medans jag ändå kommer ihåg det MÅSTE jag tipsa om en blogg jag tycker ör kul att läsa :D
min kompis blogg Jossan http://dressyrnissen.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0