Zorro <3

Syrran har helgen på Rb denna helgen.
Så jag passade på när jag hade chansen att åka dit och rida Zorro, hennes och min häst, i rudhuset. Eftersom syrran ändå hade med honom där.

Kan ju säga att jag tycker ALDRIG att ett ridpass jag vart med på och ridit har gått bra, men i dag kan jag tycka att det gick ju ändå rätt bra!
Stor förbättring, jämfört med när jag red Zorro precis innan jul, jag hade INGEN kontroll på han, och han tack med mig.
Men i dag hade jag hjälp av Jossan, en kompis, och då använde vi graman, i FALL att han skulle få för sig att sticka så jag skulle ha en extra broms. Men till lite av min förvåning så lyssnade han ju på mig i dag! vist ville han springa iväg lite ibland, men han lyssnade ändå på mig, och framförallt jag red på det 3-delade bettet och han hägde inte på bettet och tog det inte!

Så efter jag hade värmt upp lite, så började vi rida lite på en volt i ena hörnet på ridhuset, då det var en del andra ekipage i ridhuset, och jag red runt där en stund fick instruktioner, och vips hade hästen jag satt på börjat gå i form! det händer liksom inte när jag rider att en häst går i form! Men id dag gjorde det de, och när jag ex bad han flytta ut baken från volten lite gjorde han det samma sak om jag bad han flytta in den, och han var så sammarbetsvillig, och verkligen FÖRSÖKTE!

Han har lite svårt att gå i form i trav, men det kommer nog det också. Så när vi väl travade så kör han upp med huvudet, men hon sa hur jag skulle göra, jag gjorde så och pang så sökte han sig neråt :') och så fort han gjorde det så fick han sakta av till skritt som belöning!

Han va en så duktig pojk i dag! jag KANSKE ska rida han en gång i veckan med ett skritt pass också.

ett plus, jag är inte rädd för att rida han längre nu <3

men min älsk är ändå Dulúth även om Zorro är awsome också :P

OBS! Bilden är från tidigare i vintras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0