17 Juni Leds på det här nu

Är så leds på detta nu, Min häst som rycker framskorna och han som INTE kan va utan framskor med sulor för då haltar han ett litet tag, och anledningen till det är att sulorna fördelar trycket trodde hovslagaren df han inte haltar med sulor, alltså inget fel på han, men han har så kass hovkvalité.

Sen min älsk blev nyskodd för 5 dagar sedan, och nu haltar hon och är varm på insidan längst bak på höger fram.
Min teori är att hovslagaren fått en söm fel, för hon haltade inte innan hon blev nyskodd utan dagen efter, eller om hon gjorde det medesamma efter vet jag inte för jag va inte hos henne den dagen då hon inte är min häst.
Men ägarna kunde inte se att hon haltade i hagen, ne det är klart bara i traven och tölten hon haltade i hon vill knappt ens fatta galopp när jag longerar, och när hon gör det syns det även då att hon haltar.
Men ägaren skulle ringa ohc fråga Hovslagaren om det, För hovis är verkligen SUVERÄN annars, så säger inte att hon är dålig, men det kan ju bli fel ibland så.
Och älsk som skulle jag skulle få och gå ner runt 100kg då hon blivit rätt fet av återts bete, även om det inte vart länge, men hon är ju ändå ett kallblod så ja :P

Älskar min älks hon får inte va något alvarligt med, hoppas det bara är en fel isatt söm......<3

Bild från förra sommaren då hon inte var lika fet :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0