En dag i stallet

Något som jag verkligen saknat sedan jag slutade skolan är att få mockam, hur sjukt det än låter så är det väldigt skönt att bara stå där och fixa iordning box efter box, boxen blir liksom mitt privata område för stunden där ingen annan kommer in och klampar på och säger att man gör fel eller måste göra si eller så. Där bestämmer jag jag gör på mitt sätt, det är effektivt och det blir rent i bädden och den blir mjuk och slät. Känner mig alltid lika stolt varje gång jag är klar med en box och ser hur fint det blev där inne.
Men i alla fall, som sagt så var jag ju i stallet idag med min lillasyster, i det stallet där min lillasystersyster har sin häst. Vi, som ni redan förstått, mockade hela stallet och fixade iordning. Efter det så tog min syster in sin häst och vi gjorde iordnign den för att gå ut och loingera.
Min syster värmde upp Bimba, men jag kan inte låta bli och stå bredvid och ge små tips hela tiden, vilket gör min syster väldigt irriterad xD Så hon blir både stum och lite mer ryckig istället för mjuk och bestämd. Så jag longerade henne en stund sedan med mycket igångsättningar från skritt till trav och från trav till skritt, vilket hon blev väldigt duktig på efter en stund.
Men denna häst förvånar mig lite varje gång jag träffar henne, hon verkar ibland vara väldigt vresig och vill inte alls vara med, och rör sig då stumt eftersom hon inte blir eftergiven. Men idag måste jag bara säga att hon blev väldigt fin! givetvis kan det ju va bättre, men det är väldigt bra för att vara just henne och hon blir bara bättre och bättre när min syster tränar henne.
Men i alla fall blev hon rätt mjuk och fin vid longeringen idag och sökte stöd frammåt så mycket hon klarade, och det där stumma lite markbundna steget försvann och blev istället att hon vilade på steget och fick en fin frammåtbjudning och lite bättre schvung, me happy!
Syrran tog där efter över så hon också skulle få longera sin häst och få känna sig stolt över henne att hon kan ju faktiskt om hon verkligen vill. Lite mer träning för båda två bara så blir de nog riktigt fina tillsammans!
 
Ett litet videoklipp ifrån idag när syrran fått ta tillbaka longeringen igen edfter jag longerat en stund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0