Disk rensa och Diskfragmentera

Blev ju ingen ridning, då det börade blåsa så in i H****E.
Så dagen måste ju egnas till något, kanske träna hundarna lite ikväll när det slutar regna? (OM det slutarregna)

Kännde också att det var säker ett år sedan jag rensade min dator, och det ska ju göras var tredje månad lite drygt.
så den har fått diskrensas och nu håller den på att diskfragmenteras.
För den som inte vet vad diskfragmenterin är så ska jag försöka förklara så som jag fått förklarat för mig ^^

Diskfragmenterinrg för man för att "trycka" ihopp de luckor som blir i minnet. För om du har massa grejer på datan och så raderar du dem, dp kommer det bli som en lucka där i minnet som du inte använder, då diskfragmenterar man datan, så trycker den ihopp det och du får ut mer av din/dina hådiskar.

Det var en lite snabb förklaring :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0