Självskadebeteénde

Självskada är sånt som man sällan talar om, men det är ett så viktigt ämne, med tanke på hur många som faktiskt för det. 
Att självskada behöver inte betyda att man skär/rispar sig, det kan va massa olika saker, man kan bl.a självsvälta, slå sig själv, eller helt enkelt genom agtt tänka nedlåtande tankar om sig själv, allt det är några sätt som man kan skada sig själv på.
 
Själv lider jag av att skära/rispa mig, det är inte som många tror att det är för att få uppmärksamhet, tvärt om man skämms så för att man gör det. Det är inte så lätt att bara sluta med det som alla tror, jag brukar jämföra det med någon som är rökare, om en rökare inte skulle få sina ciggaretter så skulle den inte fungera helt för att kroppen inte får nikotinet som den är van vid. Det är samma sak för mig med att skada mig själv, får jag inte göra degt när jag känner ångest eller liknande så blir jag tokig. Kan va en dålig jämförelse men det är så jag väljer att förklara det. 
Även om jag skämms för mina ärr så tänker jag inte gå hela sommaren i långärmat och dö av värmeslag, jag anser att mina ärr är den del av mig och mina val i livet och även om det ser illa ut så är det en del av mig som jag kommer få leva med i resten av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0