Stackare

Jag blir så grymt arg på folk som säger att man ska slå till sitt djur när det inte gör som man ber den att göra, för det brukar ju aldrig vara djurets fel att den gör fel, för allt hänger på ägaren, ägaren får anpassa sig efter det djur som den tar hand om, och anpassa träningen och allt så att djuret tycker att det är kul, och när den tycker det är kul så lyssnar den, och man behöver aldrig använda slag, rösten räcker gott och väl, man vill ju inte att de ska bli rädda för en och inte aggressiv eller annat liknande mot en, och ett aggressivt djur som i vanliga fall är tamt, assa det är synd om dem, de litar inte på människor längre, bara för att en eller flera idioter har förstört det, det går ju rätta till på en del djur så de kan vara med människor igen, men jag tycker ändå synd om dem, en del de avlivar sina djur hit och dit, och det bara för de inte klarar av dem, men det finns inget som säger att den rätta personen inte skulle klara av den.
Detta gör mig bara så sjukt arg!
Min älsk när jag ska spänna sadelgjorden på henne så nafsas hon lite, men assa det kan jag förstå, det är ju inte bekvämt precis att någon drar åt något på en muskel som man spänner, och ägaren han sa jag skulle slå till henne när hon gjorde så :O jag blev jävlig ledsen när han sa så, för jag slår inte djur, de lyssnar på mig ändå utan att jag behöver slå till dem :O det räcker med en blick eller ett NEJ! så gör de oftast inget, men det tyckte inte ägaren till min älsk :'( som tur är så tar han inte hand om henne, eller jo han ger ju mat och släpper in och ut, men det är jag som sköter det andra, själva hanteringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0