12 April

Lagom varm dag i dag, moppen till skolan.

Stallet på kvällen fixade medans syrran gjorde i ordning hästen, kollade när hon red lite.

Gick okej i dag, vår nordsvensk har nu vart utand behandling i en vecka, och han visar fortfarande inga tecken på att bli halt igen! han till och med bjuder för att gå på tygel i traven, vilket inte hände då han hade ont innan. han är poggare gladare och ännu mer arbetsvillig. han ÄLSKAR när han får jobba, man ser på han att han VILL och försöker jobba en del, dock är inte syrran så bra på att ge respons för hans försök, och jag är nog inte bättre själv.

Men en vacker dag lär vi la oss också och rida så som man SKA rida i engelsk ridning, och man lär sig av sina fel.
Jag ska även försöka börja rida syrrans och min häst en gång i veckan nu när han är frisk. Syrran gör typ allt annat, medans jag oftast inte alltid ska försöka träna på att bära upp sig opch så, och kanske han får lite mer ryggmuskler :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0