17 April Longering

Hann med två stall i dag, först upp till min och syrrans häst fixa allt där så de som har stallet bara har att släppa in han och ut han i morgon, rätt soft har viet det helt enkelt, men vi får hjälpa timm med mycket annat i stället!

Efter det drog jag ner till älsklingspollen, longering på schemat i dag då.
Inga inspänningstyglar är lyckat, när man vill ha henne att jobba för en gångs skull.
Fick annvända gummiband/halsförlängare i stället, Nackdelen med det är att hon blir inte ställd in mot mig.
Hon kom även lite för långt ner i skritten med huvudet, men i traven och galoppen va hon precis lagom, och när jag värmde upp utan gummibanden/haösförlängarna fick det bli lite övergångar från skritt till trav och tvärt om.
Och när jag satte på gummibanden och började jobba henne kom hon in med benen under sig och höjde ryggen för en gångs skull, och på samma gång var även huvudet bra. Alltid något possetivt, men helt klart MÅSTE jag ha rediga inspänningar!

Älskar min underbara plutta, hon blev lite svett inte meningen, men men hon såg väldigt glad och nöjd ut efter det passet, och kan ju säga att det jag tyckte va dålig bjudning innan har helt klart blivit väldigt mycket bättre, nu tänker hon nästan bara frammåt! Men inte så att hon blir för mycket heller, helt enkelt rätt okej så som jag vill ha det då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0