Abort

I bland måste jag bara få tycka till lite, och det tänker jag nu göra.
Jag tänker skriva ltie om vad jag tycker om Abort.

Abort är ju en ganska så omtalad fråga, om man får eller inte får göra abort. Vissa länder har ju lag på att ma Aldrig får göra det, sen gör kvinnorna det ändå, sen så dör de bara för att det är olagligt, och de anlitar någon som inte vet något. Det är FEL jag tycker det är så fel, man ska inte bli tvingad att föda ett barn man aldreg ha velat ha. Det är som att tvinga någon att gå och döda någon man hatar, det är ju lika fel det.

I Sverige får vi ju göra abort, om man gör det innom ett antal veckor, och det tycker jag är helt okej. Många påstår ju att man inte ska ta bort ett liv som är skapat av Gud, men hur vet vi att Gud någonsin funnits?
Jag personligen tror inte på något sådant, och därför tycker jag också att det är HELT okej md Abort.
Vist det är en levande varelse där inne, men jag är ganska säker på att den inte märker någon skillnad, vi kan ju knappt komma ihåg något från då vi var mellan 1-4 år, så varför skulle den lilla märka någon skillnad?

Det finns så många som vill ändra den svenska abortlagen till att man INTE ska få göra abort, men det skulle bli så mycket fel i sammhållet då, om man inte fick göra det. Och här i Sverige har vi ju i alla fall rätt många veckor på oss om vi vill behålla barnet eller inte, så man hinner ju bli väldigt säker på sin sak.
Så jag hoppas at den Svenska Abortlagen förblir så som den är.

Kommentarer
Postat av: Matilda

hm jo håller med.

Abort är ok, men endast under de första veckorna, efter typ.. mer än 10 veckor är det ju nästan ett minibarn, (lr nått vet inte riktigt.)

Men det är ju kvinnans val och jag stör mig på folk som klagar på det. Man ska aldrig föra in ett oönskat barn i världen, <-- inte bra för barnet.

2010-04-30 @ 22:55:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0