Home

Kom just hem efter att vart i stallet, dock inte så länge va där i 20 min och då ryktade jag bara av min älsk.
Lite irriderad blev jag, för de får så lätt hovröta nu, och då måste man ju se till att kratsa hovarna VARJE dag. Och jag har inte hunnit åka till stallet sen i måndags och det har inte vart kratsade sedan dess, och nu har det blivit ännu värre, la i lite hovtjära, men det lär försvinna under naten-.- vet inte hur hon gör men fösvinnder gör det. Fundering om man kanske ska fråga om de kanske ska få gå barfota i sommar och sen sko dem till vintern så man kan ha broddar på vintern, för jag tycker det är mkt lätare att sköta hoven om man inte har någon sko i vägen.
Min älsk kollade så glatt på mig när jag kom och pratade lite med mig gjorde hon också :P sen har hon tappat en grimma till, som inte hittats. Blir nog att köpa en lädergrimma för det är de enda som de inte tappar.
Jag personligen vill bara att de ska ha grimma när de leds in och ut från hagen och sen va utan medans de står inne eller är ute i hagen, men nu är det ju inte så att jag äger dem oc hdå måste jag göra som ägaren säger, även om han oftast har fel -.- okej jag är inte så sjukt duktig heller men jag kan helt klart säga att jag är duktigare än han :P
Bild på älsklingen<3

Kommentarer
Postat av: e

Riktigt fin bild ! (:

2010-04-25 @ 12:35:49
URL: http://adaytoremember.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0