FÖRLÅT!

Jag har blivit VÄLDIGT dålig på att blogga nu när jag började skolan i onsdags.

Men kan ju skriva att skolan verkar fett kul, vist mer läxor och slit på denna skolan, men ärligt jag tycker bättre om det!
I onsdags fick vi bekanta oss med varandra och delades in i två grupper och åkte runt med skolans bussar till alla skolans anläggningar, Smådjuren, Ladugården och självklart Stallet då.

I torsdags var det att va en hel dag på Ridersberg och ha kunskapssamtal typ, Alltså vad man har för förkunskaper sedan innan. Sen var det lite så att vi skulle lära oss och hitta i stallet och överallt, och det var rätt skoj, sedan fick det ridas ca en timmer på hästarna.

Vi var indelade i 3 grupper, jag och min syster kom i samma grupp (grupp 1).
Men våran grupp hann inte rida i torsdags, så vi fick rida nu på fredagen.
Jag var skitnervös, aldrig träffat hästarna innan, och jag har lite respekt för nya hästar, och blir då lite fumlig, men det löste ju sig, blev tilldelad en häst gjorde i ordning han och sedan bar det av ut till ridhuset.

Ärligt jag rider som en kratta, så jag skämmdes så när vi skulle rida, jag har inte ridit på ca 2 månader men det selar ingen roll.
Alla fick hästarna att gå i form och jobba på, och så kom jag där och fick inte alls hästen att jobba på bra under sig, haha men det får jag ju lära mig där, men det är pinsamt, jag har ju ändå ridit regelbundet i ca 13 år xD
efter 20 min fick vi byta hästar, alltså vi hann värma upp de hästarna vi först hade, sen böt vi med en annan i gruppen, så vi red ju uppvärmda hästar också, men jag fick en som heter Castillo (tror jag) och han va kul att rida, och i slutet lyckades jag ärligt jobba han LITE i form, men jag red på rätt mycket volter, och efter en stund då så släppte det och kunde även rida en halv långsida i form, woho för mig!

Det var väldigt kul, med det märks att jag inte ridit en häst på länge som man måste driva så mkt innan, alltså man behöver inte driva dessa hästar så mycket heller, men mer än vad jag har blivit van vid, för när jag red innan på min älsk (isisen) så var ag på islandsridkurs (innan jag träffade min älsk) och där sa de att man ska inte driva hela tiden så som man gör i engelsk ridning, man drev så de gick i det tempot man ville, sen skulle man inte driva mer, om det inte saktade av utan att man bad om det då. Så jag har blivit lite slapp med drivandet, så när jag red i dag blev jag trött i benen.

Ne nu skrev jag mycket om den nya skolan känns det som, men har redan träffat några nya kul människor :D

Vilket ljus jag måste vart när jag red idag:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0