Lös hoppning

Förlåt, jag skriver nästan bara enbart om hästar nu för tiden, det har tyvärr blivit så. Jag gör nästan inget annat än att va i stallet eller sitta hemma och inte göra ett jävla skit.

I dag så red syrran ut barbacka i skogen för första gången med han, det gick ju kanon, de skrittade visserligen enbart och det var bara en kort runda.
Vi kom tillbaka och gick till padocken, där släppte vi sötnosen lös och lät han börja småjogga runt lite, medans jag satte upp ett litet hinder på ena långsidan.

Efter han joggat igång och tagit lite galopp och så. Givetvis efer jag byggt klart hindret också.
Men då lät vi han komma mot hindret och vi hade lagt ut en avhopps bom. Dock struntade han i den, han störde sig bara på den, först hoppade han av för tidigt, sen för sent sen ett helikopterhopp (stillastående och rätt upp i luften bara), haha!
Då tog vi bort bommen, och vips så hoppade han som ingenting, han bara flög över. Han vände självk eller fortsatte runt och tog hindret självmant. Hans teknik bar inte helt fel heller.

Efter det att han hoppat några ggr fick han skritta lite i padocken, sen satta vi på tyglarna och syrran hoppade upp och så gick vi en till runda i skogen.

Nackdelen med dagen, vi hade inga benskydd till han när han skulle hoppa, men vi tog ett par paddar och lindor och satte på frambenen, det fungerade ju det också. Eftersom han är 22år och inte hoppad på MINST 8 år så fick han hoppa ganska låga hinder i dag, men han höll inte med om att det skulle va lågt, han hoppade ändå dubbelt så hög, jämt emt vad hindret var då.

Självklart tog jag lite bilder också :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

han har fin hopptekteknik :)

2010-08-06 @ 21:23:18
URL: http://rrebeccaingelman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är duktigt att kunna äta och hoppa samtidigt XD

2010-10-30 @ 12:34:37
URL: http://www.stallgalleryd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0