Stallet

Var uppe hos Zorro i dag, och han har för försda dagen gått i en hage Bredvid Ludde, det som nu är hans kompis, och vi skulle ta in han och bara pröva om hans regntäcke var förstört eller om det fungerade( det fungerade INTE)
Han vägrede lämna Luddes sida haha, men vi fick in han och så, han slet sönder sin grimma, min syster blev ganska sne på han och skrek åt han, då blev han bara värre och värre, men vi satte han i boxen, och där stod han ialla fall stila, sen tränsade vi på han och syrran va fortfarande arg på han när hon tränsade, så han va jobbig att tränsa i dag.
Efter det fick jag led ut han, och för han skulle ha något annat att konsentrera sig på när jag ledde han , än att gå till Ludde hela tiden, så gick jag en bit gjorde halt gick igen och gjorde halt. Han blev lugn väldigt fort då så fort han fick göra något. sen lösdrev vi han i padocken och kollade om han viste vad man menade när man skulle kala in han, han viste inte vad inkallningen var. Men efter att vi bett han sakta av så sa bad jag han komma, han fattade inte först han tittade bara på mig, då började jag backa, då kom han travande mot mig och tvärnitade mitt framför mig, och tryckte in mulen under min arm.
Han är för söt när han gör så, så jag klappade han och gav han massa beröm, han älskar att få beröm, sen backade jag och smackade en gång och visade att han skulle ut, han lyssnade och gick ut på spåret och började springa runt igen, sen efter det kunde min syster göra samma sak.
Vi kollade även om han följde min syster lös, det gjorde han och han travad med henne också, sen kom de mot mig, jag tänkte jag ska inte bry mig om han för jag höll ju inte på med han då, men syrran sa jag skulle gå iväg en bit, jag gjorde det och han följde mig :') sen sprang jag lite stannade och vände och han var med hela tiden :')
hur underbar som helst, men eftersom min syster har kortare tålamod än jag, så kanske vi ska göra så att jag kommer att träna han från marken mest inte alltid, och så rider hon han.

Nu blev det mycket text, men det är inte lätt att beskriva känslan av hur underbart det är att han följer efter en litar på en och det :')

Kunde dock inte ta några bilder när vi lösdrevo ch det då det regnade och jag hjälpte till hela tiden.
Men fick några bilder nu på kvällen när han stod i boxen och åt^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0