Allt detta regn, och en trasig koppling

Inte haft tid att va inne så mycket i dag, men blir ett litet inlägg nu då, bara för att va en liten plåga.
Sov till halv 11 i dag, det är så skönt, om man ska va ärlig, men det blir så segt att gå upp!
efter kl 12 skulle vi klippa gräset, men då kom det massa spö regn, så det fick vänta, och det har inte blivit av än och kl är nu 22.50, men blir nog i morgon.
Jag har mest degat hela dagen, kom på vid kl 2 när det slutat regna att jag ska åka till stallet, dock hade jag och älsk inget sammspel i dag, varken med kroppspråk eller humör, så jag fick värsta sne rycket och allt, för hon VÄGRADE att stå still, fast kan ju va för jag inte kunnat rida på JÄTTE länge känns det som.
Jag kom upp på henne efter 10 min i alla fall, och jag red barbacka, hon har blivit lite rundare inte jätte mycket, men det lilla som va gjorde att man satt VÄLDIGT bra på henne utan sadel nu, fast det gör man ju ändå, men det va anorlunda i dag.

Sen när vi lämnar stallet och jag startar moppen och ska lägga i 1.an så bara lossnar hela frikopplinen , och några delar lossnar, hade de inte lossnat hade jag kunnat laga den själv, men nu fick det va som det var. Man kan ju köra utan frikoppling också, och det är vad jag gjorde hela vägen hem.

Efter maten tog jag och min syster mopparna och åkte till Tenhult och hyrde film, köpte lite godis (FY!!).
Även denna gången gick det alderless utmärkt att åka utan frikoppling, dock glodde lite folk i Tenhult när man växlade, haha inte för det lät så mycket, men för att jag inte fick i växlarna och så, HAHA! men gick bra ändå.

I kväll har vi då kollat på film, och jag ska sätta mig och kolla på den sista filmen nu, Beck, i stormens öga, kommer vara klar vid 1 tiden ungefär och så ska jag upp halv 6 i morgon, men så får det bli. Det är ju sommarlov och då gör det inte så mycket om man är LITE trött :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0