dagens ridpass

Var och pysslade och red Älsk idag<3
Skull ridit lite markarbete/dressyr, eller vad man nu ska kalla min kassa ridning.
Men det ska va fint vädre hela dagen i morong så får ta det vid kl 10 i morgonbitti<3

Men i alla fall, syrran ville rida ut en sväng, och då henkade jag på, det blir lite mer mjukstart nu när jag inte ridit på nästan en vecka, jag har bara longerat, och hovis va där och slog på hennes tappsko i dag också^^ skrittade till Gölen lite mer än 1km, vände travade jag lite, och älsk börjar fatta det bättre med att när jag är lutad LITE LITE mer bakot så ska hon tölta, och när jag är LITE LITE frammåt ska hon trava<3
Skrittade en sväng sen, red även mot Gladebo och där blev det en galopp, jag sa till syrran vi gör bara denna korta biten för det va fortfarande väldigt varmt fast kl var 19.30. Och jag saktade in efter den biten men hon bara fortsatte, och jag drog efer henne men bara i trav för jag vill inte låta henne bli genomsvett, tyckte det va lite onödigt. Hon blir visserligen svettig väldigt lätt, vet inte vf, men en del männsiskor svettas ju lättare än andra och det så antar det är samma bland hästar ^^

Skrittade hem sen, jag la på lite myggmedel på älsk, för såg när vi red att det fanns massa knott, och kan jag låta henne slippa lite av dem så får hon slippa dem^^

Älsks hovar har ÄNTERLIGEN börjat torka upp nu <3 men märkte i dag att hon ömmar lite, så ska köpa hovtjära nu så fort jag har pengar, sen ska jag prommenera henne lite på grus varierat med gräs.

Vill ju helst ha av skorna nu men får inte det, så jag får göra så gott det går med så som det är<3

Fan va jag ska va mkt i stallet i sommar förhoppningsvis<3

Lillsyrran och Zorro få vara de som är med på bild
Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0