GÖTTIGT!

Det är as soft nu innan skolavslutningen. Behöver inte ens gå till skolan i dag, imorgon vet jag inte om man ska gå eller inte, för jag har ingen engelska i morgon så börjar kvart över 12, har idrott då. Vet dock inte om man måste gå på den eller inte!

Men nu borde jag ha åkt till stallet, men har inte blivit så. Mamma har nämerligen inte kommit hem än, så kommer åka dit efter 12, det kommer va rätt varmt, men tänkte jag kunde bada av henne i dag om det ändå ska bli så varmt, med shampo och hela kittet. Hon är inte jätte taggad för att stå still så länge, men är man uta och hon bara får äta lite gräs så är det inga problem.

Måste föresten rida ute nu för han ska ta hö i padocken, haha.  Så blir inget lösdrivande förän han slagit där, BLÄ!
Men ska träna lite mjukgörande, och det är nästan lättare att göra det utanför padocken, thats it!
Och idag SKA hon göra en sidföre så som man ska göra och inte bara gå med frambenen HELA röven ska med, även om det kommer bli överdrivet, men det är ju sådant man fixar sen, hon MÅSTE bara fatta att hon inte kan fuska när hon gör det, så ska peta och peta på henne. Dock vet jag inte riktigt HUR(?) jag ska få henne att inte fuska och ta med röven. Men jag löser det, sen ska vi jobba på volt och göra lite bakdelsvändningar som vi blivit väldigt mycket bättre på, men måste be en kompis med hjälp om framdelsvändningarna, jag tror jag gör något konstigt, tror jag ger 2 komandon samtidigt, och då förstår hon ju inte, så måste vänta med det.

I slutet ska jag nog låta henne trava en sträcka och sträcka ut i traven, och ska även se om jag kan korta henne LITE, utan att hon går över i tölt. Jag försöker rida med sitsen så att när det ska töltas är jag mer lutad med vikten bakåt och i trav lite mer på mitten/framåt, det fungerar rätt bra, Men hon är en islandshäst som föredrar tölten när man rids, ändå är hon rätt stor och stora islandshästar har inte alltid lika lätt för tölt som de som är lite mindre.
Jag tycker hon klarar det rätt bra, bara att hon inte har tillräkligt mkt muskler för att orka lyfta och allt det andra.

OJ! nu blev det väldigt mycket text, det var inte meningen, detta skulle bli ett kort inlägg, haha bäst jag slutar nu!

Bild i reprise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0