Stallet

Stallet i dag va ganska kul, om man ska säga så.

Började med att träna min älskling lite löst i padocken, gick sådär, tränade lite inkallning, som blir bättre och bättre även om hon inte fattat exakt än, sen tränade jag med dressyr spöt samt longerpiskan. dressyrsspöt kan jag vifta i luften och hon står stilla, men inte med longerspöt, det gick sedan, men sen skulle jag byta sida, då tvärvände hon och började springa runt, men vi tar det långsamt så kommer det också gå.

Bad min syster ta lite bilder som troligtvis kommer upp lite senare när jag redigerat dem, än så länge får ni nöja er med en bild på Zorro och min syster, Zorro kommer för visserligen ned till oss den 22 denna månad, ska bli riktigt kul!

Sen var det dags för min syster att rida sin älsk, och hon tänkte för en gångs skull låta henne galoppera så mkt hon ville så hon skulle bli lite mer behärskad, men min älsk var inte med så efter 2 rundor (hon brukar klara 5 runder på den sträckan utan att va trött det är inte så långt) sen när hon upptäckte att ingen fanns och sprang bakom henne tvärvägrdade hon, och meningen va jag skulle filmat när hon sprang, men inte haha. Jag satte mig på cyklen och så cyklade jag bredvid och då dög det att springa, men hon såg till att aldrig va mer än en meter framför mig, och då dög det även att galoppera lite mera haha, så jag fick trampa på rätt bra, och det va rätt gött, och för jävla roligt att tävla mot Freyja, men hon va snäll och lät mig nästan vinna xD precis innan vi skulle stanna så gick hon före. HAHA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0