Zorro (Sorro)

Snart så kommer ju Zorro (Sorro), som min syrra ska ha över sommaren.

Men vi var ju hos farmor och farfar och så prövade vi min systers sadel på han, och den passade han!
Det är fan as bra att den gjorde det, dock har han inte så mycket muskler nu ju, och så behövde hon ha en pad undet. Men den passade väldigt bra.

Jag sa till min syster att hon inte skulle rida han då han inte har så bra kondis och inte jätte mycket muskler heller, men hon skule upp.
Hon red i 10 min 2 dar i rad, och han va så duktig, och verkligen älskade att få bli ompysslad. Han blir ju inte det så mycket hos farmor och farfar.

Han är väldigt öm fram, och har extremt mjuka hovar, så han ska nog få ha skor på sig, för han ömmar inte på grund av hovröta och det, utan han har ALLTID ömmat, och det enda som har hjälpt är att sätta på skor.

Här kommer lite bilder som jag tog på sötisen<3


Kommentarer
Postat av: Evelin ~ En sida fylld av glädje

Så himla vacker!!

Och den understa bilden var jätte fin :)

2010-06-20 @ 18:09:42
URL: http://evliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0