Lydnadsträning med voven

I dag har det inte blivit något stall, till min stora besvikelse -.- inegn som ville köra mig, kunde tagit moppen men då böjade det regna! :@
Men i alla fall när det blev uppehåll igen så tog jag ut Oboy älsklingen och tränade han på lite lydnad, samt några nya trix, han fattar inte än vf han ska göra dem, men det löser sig nog senare :D
Tränade i alla fall med han lös i trädgården, och det blev mest som lek, för det är då han lyssnar är det alvar gömmer han sig bara xD
Så vi tränade på att komma snabbade på inkallning så att man inte behöver roppa 100ggr innan han kommer, och det gick, tränade även med klicker i dag^^ håller på att lära han att klicket är beröm ^^
Sen tränade vi på at stanna kvar medans jag gick iväg en bit, och sen gick tillbaka till han, gjorde även det och sen gjorde inkallning på han och min älskling gör ALLT för lite godis haha och att bli kelad med :D
sen tränade vi på att gå fot lös, och först hade jag en godis i handen som han fick sen när han gjorde helt rätt ^^ och efter ett tag satte jag godisen i munnen, så han kollade lite mer på mig och va koncentrerad på mitt ansikte :P
och det nya är att gå slalom mellan mina ben i en 8:a och sen att gå runt mig, samt att resa sig på bakbenen UTAN att lägga tassarna på mig xD men givetvis lade han tassarn på mig och jag blev superlerig xD
efter det tränade vi lite på sök, efter det hade det gårr typ 45 min och jag hade sprungit runt med han som en liten dåre :P då gick vi en promenad i koppel.
Och när vi kom tillbaka släppte jag ut hans morsa så han och hon fick leka lite ^^ sen har Oboy vart halvdöd i dag, men nu är han ute och leker igen med sin mamma:P för mamma och pappa är ute och hundarna är med ^^
Lite bilder:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0