Måndagen den 1 november

Har helt tappat fattningen om HUR jag ska börja ett blogg inlägg....

Men i alla fall, Hovis var hos Sorro i dag och slog på skorna och satte snösulor bak, och det konstaterades att hans hälta INTE beror på något med hoven :D och i dag nu på kvällen när han skulle in spran Syrran lite med han bredvid och jag kollade, och han haltade mindre än innan, nu gick han nästan normalt :D så han har troligt vis sträckt sig eller vrickat till sig bara... så skönt :D

Tyvärr har han kompis, Baloo som står kvar hos farmor med Lukas. Ja Baloo låg ner i boxen i dag när farmor skulle släppa ut dem, han vägrade resa sig, hon ringde vetrinären som var där lite drygt en och en halv timme efter hon ringt och det visade sig att han hade fång i båda frambenen. Så nu har han fått medicin för det, och kommer troligtvis bli bra :D

Sen har jag även lösdrivit min älsk, Dulúth, i dag och assa shit va hon blev glad, hon bockar aldrig, och jag har bara sett henne göra det EN gång innan, men i padocken i dag släppte jag henne och hon satte av i galopp något varv, sedan rätt som vet var gjorde hon tre JÄTTE bocksprång på rad rätt ut i luften och verkade as glad för att få röra på sig :D sen efter en stund kom ett bocksprång till :D Hon får ju busa när jag lösdriver henne, det är ju typ det som är mitt syfte, men det är sällan hon gör det, hon brukar fräsa på galoppen i stället, hon verkligen älskar att springa löst så!
Hon gör mig mer och mer förvånad varje gång ^^ nu flyttar jag mig lite åt sidan och säger vänd när hon ska byta varv så vänder hon, och hon har NÄSTAN fått klämm på att hon ska trava när jag säger traaava :D och Galop!! fungerar ibland. sen jobbar jag på att lära henne ordet Skritta! också, men det kommer sakta men säkert :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0