Skolan och Ladugården

På skolan i dag så har vi varje onsdag "Arbetsliv" det innebär att vi prövar på ALLA yrken på skolan en dag i veckan, och denna veckan skulle jag och syrran +en till som var sjuk, vara i ladugården.

Säger bara det, jag tänker ALDRIG hålla på med något sådan, så jävla äckligt rent ut sagt (enligt mig då alla har olika åsikter)

Började halv 6 i morse och slutade halv  på kvällen, morgonmjölkningen gick ok, var så trött så vet i fan vad jag gjorde, kvälsmjölkningen gick åt HELVETE då en ko sket på mig! så ÄCKLIGT!!!!!!!

Men assa kalvarna, ja vad säger man de är FÖÖRRR söta:D fick gå ut och gå med dem, syrran tog en bild på mig, (har inte fått den än kommer sedan)

Finns SÅ mkt att berätta om dagen fördelar och MASSA Nackdelar!

Men nu ska jag sova, har en lektion i morgon, Företagsekonomi, Kul! :D

Sen efter skolan ska Emilia med mig hem, så ska hon få rida min älsk och se om de passar :D HOPPAS! för hon måste komma igång nu, och allt sådant, och har fått lov av ägarna att någon annan än jag rider henne, även om de inte vill förstå att jag inte borde rida henne just nu, jag kan, men för hennes bästa med rygg och allt så hoppa jag över det. Jag jobbar henne från marken och sådant  stället, och vill lära känna min älsk så mycket mer!

Om det blri som jag hoppas kommer jag kunna rida henne sedan lite då och då, och Emilia får fortsätta rida om hon vill :D vi kan ju dela på det om fallet blir så, för man kan ju ha tid olika dagar och så kanske.

Mycket text nu :/ och jar ingen bild än, dahm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0