Dagen i stallet

Efter lunch drog jag ju då till stallet.
Kollade så allt var klart i stallet hos älsk, sen gick jag ut och hämtade henne, började ju så bra, INTE, hon kom inte till mig i hagen, när jag väl hämtat henne vägrade hon gå med mig ut från hagen, men när jag väl fått henne upp till öppningen då går hon med mig som om INGET, jag fattar inte ???? Hon blir alltid så glad när man håller på pysslar med henne och sen när hon får komma ut och springa i paddocken, men ändå gör hon så, jag vet inte hur många olika sätt jag prövat, och det enda som fungerat är att vara väldigt bestämd med vad jag vill.

Hur som hellst, väl inne i stallet stod jag och borstade på henne i säker 30 minuter, så intressant eller hur HAHA,
Sen ska man ha i de nedrans broddarna, och hon var inte på humör för broddar i dag, hon gick iväg fast jag höll kvar hoven, hon är SÅ smart den damen, bara backa tillbaka henne. Jag vill helst alltid ha henne lös i stallgången, bara för all blir så mkt lugnare då när man ska sadla och allt då hon inte känner att hon sitter fast, även om det går hålla på med henne lika bra bunden också, men det är en fic idée jag har. Intressant för er att veta allt detta.... tror inte det, men jag skriver det ändå.

Ut i padocken och det visar sig att snön går upp till magen på henne, och bara 20cm från min höft.
För att det är så jobbigt att springa i snön så fick det räcka med knappt 10 minuter, vill inte anstränga henne så mycket, även om det kan bygga en del muskler när hon får pullsa i snö så.

Går en promenad med henne en liten bit i stället, och då ser jag att mamma och syrran redan är tibaka från att ha fixat allt hos min och syrrans häst Sorro, stannar vid bilen pratar lite med dem, och Dulúth min älsk hon bara trycker inte huvudet i bilen eftersom fönsterrutan är nere, och där inne ger min syster henne en brödbit, HAHA.

Nu blev det mycket text, och typ det skulle kunnat bli 5 meningar osm var mer betydelsefulla i stället, om jag hade velat skriva så kort vill säga. Tyvärr skriver jag onödigt långt.
Ne nu ska jag sluta skriva detta blir ju bara längre och längre ju mer jag sitter här och skriver och skriver .....

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0