Måste lära mig och Chilla!

Lite halvtogig/stressig dag i dag.
Morgonen vaknade lite för sent men var ändå 10 minuter för tidig hos tandläkaren, gick helt okej. På vägen hem ringer min syster och säger att vi ska in till stan sen igen och då träffa min kusin, hennes man och hennes mamma på A6.
Blir hem och äta sen in till stan igen, fika lite med dem. Längesedan man träffade dem och så, inte så lätt när de bor i Tyskland, kusin och hennes man då.

Fast ärligt träffar dem så sällan, så varje gång man träffar dem så känns det som man träffar en främling!
Och denna främling ska man krama, det blir inte helt rätt :/

Vid 15.30 ungefär åkte jag upp till min älskling!
Hon skulle blivit lösdriven med galoppintervaller, men lyset i padocken var inte inkopplat och då såg man inte ett skit, så bara för hon skulle röra på sig blev det longering framme vid huset där det var lite ljust.
Hon var duktigare än vanligt, dock lite otakt i traven, men INGET fel på henne, Det var lite halt så hon var försiktig kan va därför, för varje gång hon kom till den sidan av volten där underlaget var bättre blev det tacktfast igen så man kunde räkna tackten i traven ^^
Men på torsdag SKA jag hinna upp dit på dagen och hinna ta en repa med henne i padocken så det blir KANON!
Har även skrivit upp i min kalender vilka dagar jag ska göra vad, bara så hon inte tröttnar på att springa, någon dag tömmkörning (om jag får tag på grejer) en annan dag bara leda henne ut i skogen, samt träna på våran kontakt.

Lite coolt bara i dag, när jag tänkte trava i princip så började hon trava samma sak när jag tänkte hon skulle sakta av eller när hon skulle stanna :D det är AWSOME !! har troligt en del med kroppsspråket att göra, men jag tyckte det var coolt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0