Persedelvård

Persedelvård blir det till att hålla på med i stallet i dag, alltså att vi ska kolla över allt läder och dylikt till hästarna och sen putsa och smörja det. Det är ju A och O att ha friska grejer när man rider, annars kan det gå illa, en sadeljord spricker eller varför inte att om det är så dåligt träns att nackstycket spricker när man kommer i en härlig galopp, helt plötsligt springer hästen utan tränset på sig, kanske fatstnar i tränset och snubblar och bryter benet.

Därför tycker jag det är viktigt att man kollar över sina grejer till hästen regelbundet, sen ser det så snyggt ut också när man kommer med välvårdade grejer!
Blänkande spännen, ett träns som blänker till lite i solen av att det är rent och inte är matt och dassit av smust och inte glänser. det är snyggt enligt mig i alla fall, haha.

Fast i dag blir det mest sadlar, då min syster puttrade alla träns och och lädersadeljordar igår, och jag de som hade tyg på ena sidan och läder på andra.

Bilder kommer sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0