20 Juni

En rolig och rätt händelserik dag, Zorro har fått nya skor, och går från och med nu med Boots i hagen, för han så lätt kan trampa av sig fram. Hovis sa att det kunde hjälpa lite, så värt ett försök!
Fjordingen har nu nästan normala hovar, kommer dock vara lite öm i hovarna ett litet tag tills det dragit sig tillbaka lite, eftersom hon hade så SJUKT enorma hovar, men nu kan hon gå utan att snubbla :D
2åringen behövdes inte värkas sa hovis, hon hade fina hovar och de var lagom.

Pissregn när jag skulle hem med moppen, TUR regnkläderna var med.
Väl hemma hoppade jag in i bilen och åkte med mamma som föjlde efter en verninna som åkte med en av sina bilar till skroten. När vi är i bilen ringer min syster och säger att hon nu får koma hem från sjukhuset! efter nästan 10v där.

Hem, äta, få instruktion om mitt sommarjobb, upp till stallet och så fick syrran rida lite, inte mkt tid för att äta, 2dl chokladmjölk till frukost, sen blev det chokladboll vid 15.30 och kyckling vid 16.30. Kan jag säga annat än att Zorro var så J***A glad att hon kom och red han. Får Zorro bestämma så ska lisa va på ryggen och jag ska bana vägen framför honnom, han går som en hund när jag går på marken framför han, men sitter jag på ryggen eller någon annan, och så är det inte jag som går framför ja då är han inte lika mycket så, utan kan va lite busigare.

Rätt kul dag i dag, i morgon upp klippa gräset på sommarjobbet! hoppas det går bra de har räknat med det ska ta 10h det hoppas jag verkligen inte det tar xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0