22 Mars

Hästen Zorro som syrran och jag delar på fick ta en tripp till veterinären i dag.
Då han har haltat i lite drygt 2 veckor, och haft ett svullet bakben.

Dommen för han löd, Han hade påbörjan till spatt, men att han skulle få mettakam i två veckor, och 3 dagar efter at de börjat behandla med mettakam skulle han tydligen ut och galopptränas. Med tanke på att han precis bara börjat få spatt hade veterinären sagt att han kommer halta framm tills det utvecklats het, mem när det väl gjort det och om vi bara håller igång han så kommer han dö av ålderdom innan han kommer störas av det sen igen. Min syster skulle till och med kunna tävla han lite smått om hon ville :D

Men som sagt varannan dag skulle det ut och galopperas tydligen nu i början, och varannan dag vila.
Borde inte va någora problem då våran 23åriga nordsvensk tycker att galoppera är livet !


Kommentarer
Postat av: Lisa - Smilinggirls!ッ

Härlig bild! :)

2011-03-23 @ 16:37:21
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0