Jobb?

Det här med att söka jobb??
Jag är inskriven på arbetsförmedlingen och sedan vidare slussad till Miroi som är jobbcoatch, där ja får lova att vara i 6 månader (har förbrukat 3 tror jag), här får man information om hur man ska bete sig i sitt jobbsökande, man får hjälp att skriva CV och PB så att det ska va korekt innom alla normer.
Jag ska ju inte säga att jag sökt jätte många jobb, jag kolla runt skickar intresseanmälningar, kollar jobb på anons som verka intressanta, så i genomsnitt på en månad kanske jag har 6 jobb som jag sökt. Men det kanske bara är ETT jobb som svarat och det är samma varje gång, tyvärr så tillsattes tjänsten av en annan, alla andra skiter i att ens svara. Ändå är det inte jätte stora förtag som jag alltid skickar till, så de skulle kunna svara för trevnadesns skull tycker man ibland.
Men utöver att jag sitter och söker jobb, så kom AF på att man måste aktivitetsraportera varje månad vad man har sökt för jobb bara för att få behålla det lilla bidrag som man får, vilket resulterade i att första gången jag skulle raportera i januari så hade jag inte alls mycket koll på vad jag sökt för jobb, de kom ut med den informationen lite för sent, så fick sitta som n alning för att hitta så många som möjligt av de jobb jag sökt.
 
Den stora drömmen är ju att få jobba med hästar, men här runt där jag bor verkar det vara lite svårt med det. Ja har ju även en pojkvän som jag är förovad med, så det känns inte jätte kul att flytta ifårn honom, eftersom han inte vill flytta knappt in till Jönköping ifrån Nässjö.
 
Funderar även på att söka in till Hippologen Islandshäst uppe på Wången och börja plugga igen istället, sen bli tränare och starta eget. Om jag skulle göra det är det något som min pojkvän helt enkelt på acceptera!
Men just nu känn det inte som om att pluga ytterligare 3år (tror jag det är), även om det kanske skulle va nödvändigt, men då måste man ta studielån och sådanna saker, så min tanke va att jobba ett tag först sedan söka och då slippa ta så mycket studielån då jag skulle spara undan pengar.
 
Det finns så mycket mer jag skulle kunna skriva ner, men lovar det skulle bli på tok för mycket. Jag är inte den som har så lätt att fatta mig kort och det gör det inte heller lätt att dela upp detta inlägget i flera inläg.
Måste skriva ner allt när det väl kommer till mig ;-P

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0