Psykisk ohälsa

Vad gör man när man lever med psykisk ohälsa?
 
Det är så längesedan som jag ens skriver på min blogg, men det kan va skönt att bara få skriva av sig lite ibland.
Jag har under senaste året åkt fran och tillbaka på psyk, har även fått svar på varför jag har pendlat så mycket i mitt humör under alla år, det då min läkare sa att jag stämmer in till nästan 100% på någon med Boderline (instabil personlighetsstörning).
Det har varit en sån lättnad att få veta vad som varit "fel" under alla år, men på samma gång har det varit en pest och pina att få en diagnosstämpel på sig, för detr är verkligen så jag känner som om jag nu har en stämpel på mig.
Det känns som om jag går med ett stort plakat ovanför huvudet som det står att jag har borderline på.
 
Mitt humör pendlar flera ggr om dagen, ena stunden kan jag va sprudlande glad till att på millisekunder bli helt nere och ha ångest och bara vill fly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0