Till minne av Lisa

Den 25/8 hände det som i mitt liv va ofattbart men ändå harf jag gått och väntat på att det en vacker dag kommer att hända. 
Det går inte beskriva smärtan som finns där efter att man förlorat sin lillasyster, det gör helt enkelt bara förbannat ONT!
 
Vi vet inte än vad som hände, för vi väntar på svar ifrån obduktionen, men jag själv är säker på att det var hennes diabetes, som hon kämpat emot hela sitt liv, som nu tog hennes liv. Hennes kropp orkade helt enkelt inte mer, hon hade förstörda njurar och lever, även hennes mage va helt förstörd på grund av diabetesen.
 
Det är helt obeskrivgligt att hon är borta, jag kan intelängre ringa henne om det är något, jag har ingen att bolla mina ideer med. jag vet inte hur jag ska vända mig ut och in för att klara av det här!
 
Det är innte meningen att ens 25åriga ett år yngre syster ska DÖ!
Men en människa som hon fanns bara en av, så som hon har kämpat trotts att hon haft alla odds emot sig, så lyckades hon alltid med de mest otänkbara saker, hon va en riktig kämpe som viste precis vad hon ville med sitt liv, det avundas jag henne, för jag själv vet inte ens vem jag är än.
 
Hon fick praktik på Vissmålen 4H-gård och när hon kom dit blev hon så glad, för hon har alltid haft ett speciellt förhållande tiil den gården ända sedan vi var små och våran farfar jobbade där som vaktmästare.
Det är tack vare min farfar som både hon och jag, mest hon, var helt frälst i hästar. Min farfar hade sagt till min mamma när jag låg i hennes mage att "Nu får det bli en tjej, för jag har köpt en häst" då hade han köpt korsningsponnyn Lukas. Lukas som vi fick lära oss att rida på innan vi fick börja på Vissmålens ridskola. 
 
Jag kommer få skriva fler inlägg om min ÄLSKADE syster, för det finns så mycket att skriva om henne, alla hon fanns till för och allt!
Men just nu gör det bara för ont att ens tänka på och skriva om, att hon är borta.
 
Jag sjöng en låt av Kodaline på hennes begravning, det va till HENNE. Min syster var min förebild min stöttepelare och av samma kött och blod!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Liiniiz <3 Duluð - Now and 4-ever

Jag är en -93a som brinner för hästar och fotografering, och det är också det som denna bloggen handlar om i stora drag. 2013 så kommer jag att ha gått ur gymnasiet där jag läserinriktning häst, efter det komer jag förhoppningsvis ha ett jobb som kombinerar mina intressen eller i alla fall har ett av dem.
RSS 2.0